Қарапайым заттар экономикасы

Қарапайым заттар экономикасы

Стратегиялық міндеттер:

  • өңдеу өнеркәсі мен агроөнеркәсіптік кешендегі өндірісті кеңейту;
  • ішкі нарықты отандық өндірушілердің тауарларымен және қызметтерімен толықтыру.

Нысаналы индикаторлар:

  • 2018 жылғы деңгейден 2022 жылға қарай қарапайым заттар экономикасы тауарларына импорт үлесінің 20%-ға төмендеуі;
  • 2018 жылғы деңгейден 2022 жылға қарай қарапайым заттардың экономикасы өнімінің 20%-ға өсуі.

Шарттары:

ЕДБ және АКК қаражатын беру шарттары:

Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі өз қаражаты және оның басқаруындағы қаражат есебінен жылдық 11%-ға дейінгі кірістіліктің жиынтық мөлшерлемесі бойынша 10 жылға дейінгі өтеу мерзімімен 1 трлн теңгеге дейінгі сомаға ЕДБ мен АКК облигацияларын сатып алуды жүзеге асырады.

ЕДБ лизингтік компаниялардың (бұдан әрі-ЛК) және АКК-нің тартылған және меншікті қаражаты мынадай бағыттар бойынша басым жобаларды қаржыландыруға бағытталуы тиіс:

1) агроөнеркәсіптік кешендегі қайта өңдеу 300 млрд теңгеге дейін;

2) агроөнеркәсіптік кешендегі өндіріс 300 млрд теңгеге дейін;

3) өңдеу өнеркәсібі мен қызметтер 400 млрд теңгеге дейін.

Агроөнеркәсіптік кешендегі өндіру және қайта өңдеу бойынша басым жобаларды қаржыландыру бойынша операторлар ЕДБ, ЛК және АКК болып табылады. Тікелей несие берумен қатар АӨК кейіннен ауыл шаруашылығы тауарын өндірушілерге несие беру үшін несиелік серіктестікті қаржыландыруға құқылы.

Екінші деңгейдегі банктер мен АӨК ЖСЖ жобаларына өз қаражаты есебінен несие береді, сонымен қатар ЖЗҚ несиелерін қаржыландыруды қамтамасыз ету немесе қалпына келтіру үшін облигациялар шығарады.

ҚДБ, КДҚ және ЖК несиелері тек өз қаражаты есебінен беріледі (нарықтық қаржыландыру).

ҚДБ импортқа тәуелділікті азайтуға және инфрақұрылымдық дамуға бағытталған маңызды жобаларға несие беруді жүзеге асырады.

Бұл ретте ҚДБ жобаларын несиелеу экономиканы жаңғырту жөніндегі мемлекеттік комиссияның ұсынысы бойынша жүзеге асырылады.

Қаржыландыру мерзімі 5 жылдан асатын және қаржыландыру сомасы 5 млрд теңгеден асатын КДҚ жобаларын субсидиялау экономиканы жаңғырту мәселелері жөніндегі мемлекеттік комиссияның ұсынысы бойынша жүзеге асырылады.

Берілген қаражаттың нысаналы мақсаты - өңдеу өнеркәсібі мен агроөнеркәсіптік кешенде жұмыс істейтін жеке кәсіпкерлік компанияларды инвестициялау және айналым қаражатын толықтыру мақсатында несиелеу. Айналым қаражатын жаңартылатын негізде толықтыруға жол беріледі.

Бұл ретте ЕДБ, ЖК және АКК айналым қаражатын толықтыру мақсатына қарыз алушының бір жобасы шеңберінде берілетін кредиттік қаражат пен қаржы лизингінің 50%-дан аспайтын мөлшерін жібере алады. Бұл шектеу ЕДБ, ҚДБ, КДҚ, ЛК және АКК өз қаражаты есебінен жүзеге асырылатын Агроөнеркәсіптік кешендегі өндіріс және қайта өңдеу саласындағы жобаларды, сондай-ақ кредитті қаржыландыру көзіне қарамастан, Агроөнеркәсіптік кешендегі өндіріс бойынша көктемгі егіс және/немесе жинау жұмыстарын жүргізуге бағытталған жобаларды қаржыландыруға және қаржы лизингіне қолданылмайды. Бұл ретте, Агроөнеркәсіптік кешендегі өндіріс бойынша көктемгі егіс және/немесе жинау жұмыстарын жүргізуге бағытталған жобалар 1 жылдан аспайтын мерзімге қаржыландырылады.

Бұл механизм шеңберінде оператор «Даму» кәсіпкерлікті дамыту қоры »акционерлік қоғамы және осы тетік бойынша жеке сектордың кәсіпкерлігін қаржылық қолдау шараларын жүзеге асыратын оның аумақтық бөлімшелері болады.

ЖМС қаржыландыру шарттары:

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 24 желтоқсандағы № 968 қаулысымен бекітілген «Бизнестің жол картасы-2025» бизнесті қолдау мен дамытудың мемлекеттік бағдарламасында айқындалған және осы тетікке қосымшаға сәйкес басым жобалар бойынша кредит беруге және қаржы лизингіне арналған тауарлар тізбесіне (бұдан әрі-тізбе) сәйкес экономиканың басым салаларында жобаларды іске асыратын тиімді кәсіпкерлер/индустриялық – инновациялық қызмет субъектілері ЖКС нысаналы тобы болып табылады. Бұл ретте, жобаның нысаналы мақсатын растау үшін экономикалық қызметтің барлық түрлерінің жалпы жіктеуішінің (бұдан әрі – ЭҚЖЖ) нақты түріне байланыстырылған тізбеден тауардың кемінде бір түрін шығару жеткілікті. Қызмет көрсету саласы үшін ЭҚЖЖ түрлеріне жатқызу сәйкес критерийі болады.

  • Жобаларға 10 млрд теңгеден астам сомаға несие берілген жағдайда, тиісті салалық орталық уәкілетті органның оң қорытындысы қажет;

  • ЖКС үшін номиналды сыйақы мөлшерлемесі жылдық 15%-дан аспайды;
  • ЖКС үшін несие беру валютасы - теңге;
  • несие беру/қаржы лизингі, субсидиялау және кепілдік беру мерзімі – қоса алғанда 10 жылға дейін, бұл ретте ЕДБ, КДҚ, ЛК және АКК пайыздық мөлшерлеменің субсидияланбаған бөлігін төлеу бойынша жеңілдік кезеңін/кейінге қалдыруды қамтамасыз ете алады және/немесе несие/қаржылық лизинг бойынша негізгі қарыздың мерзімі несие/қаржылық жалдау мерзімінің үштен бірінен аспайтын мерзімге бере алады.

ЖКС жағдайын нашарлататын жағдайлар туындаған жағдайда, соңғысы пайыздық мөлшерлеменің расталмаған бөлігін төлеуге және/немесе несие бойынша негізгі қарызды белгілі бір мерзімге өтеуге жеңілдік кезеңін/кейінге қалдыруды ала алады. несие мерзімінің жартысынан аспайды. Бұл ретте мұндай жағдайлардың туындауы Қазақстан Республикасы Мемлекетінің және Үкіметінің тиісті шешімдерімен және/немесе уәкілетті органдардың құжаттарымен расталуы тиіс.

ЖКС жобаларын субсидиялау шарттары:

Өңдеу өнеркәсібінде, агроөнеркәсіптік кешенде қызмет көрсетуде және қайта өңдеуде ЖЗЖ жобаларын субсидиялау шарттары:

  • Өңдеу өнеркәсібі мен қызмет көрсету саласындағы жобаларды субсидиялау номиналды пайыздық мөлшерлемесі жылдық 15%-дан аспайтын несие/лизингтік операциялар бойынша жүзеге асырылады, оның 6% -ын ЖКС төлейді, ал айырмашылықты мемлекет субсидиялайды.
  • Агроөнеркәсіптік кешендегі қайта өңдеу жөніндегі жобаларды субсидиялау номиналды сыйақы мөлшерлемесі жылдық 15%-дан аспайтын, оның 5%-ын ЖКС төлейтін, ал айырмасын мемлекет субсидиялайтын кредиттер/лизингтік мәмілелер бойынша жүзеге асырылады.
  • Инвестицияларға бағытталған несиелерді субсидиялау мерзімі субсидиялау мерзімін ұзарту құқығынсыз 10 жылдан аспайды.
  • Айналым қаражатын толықтыруға бағытталған кредиттерді және қаржы лизингін субсидиялау мерзімі субсидиялау мерзімін ұзарту құқығынсыз 3 жылдан аспайды.
  • Субсидиялау шарттары, тәртібі және тетігі, сондай-ақ осы тетік шеңберінде іске асырылатын жобалардың мониторингі «Бизнестің жол картасы-2025» бизнесті қолдау мен дамытудың мемлекеттік бағдарламасы шеңберінде сыйақы мөлшерлемесінің бір бөлігін субсидиялау ережесімен реттеледі.

ЖКС жобаларына кепілдік беру шарттары:

  • Кепілдік беруге номиналды сыйақы мөлшерлемесі жылдық 15%-дан аспайтын ЕДБ несиелері/ЛК қаржы лизингі жатады. Қарыз алушының бір жобасы шеңберіндегі кепілдік мөлшері кредит/қаржы лизингі сомасының 50%-ынан 1 млрд теңгеге дейін қоса алғанда аспауға тиіс.

  • Кепілдік мерзімі-несие мерзімінен аспайды.

  • Бұл ретте кредит бойынша қамтамасыз етудегі айырманы (кепілдік құнын) кәсіпкер жабады.

  • Қаржы лизингі бойынша ЖКС лизинг нысанасы құнының кемінде 20%-ы мөлшерінде өзінің қаражатымен (ақшасымен) қатысуды қамтамасыз етеді.

  • Қаржылық лизинг бойынша жылжымайтын және/немесе жылжымалы мүлікті қосымша кепіл ретінде қабылдауға рұқсат етіледі, сонымен қатар құрылтайшылардың/қатысушылардың/акционерлердің және/немесе үшінші тұлғалардың кепілдіктері.

Кепілдік беру шарттары, тәртібі және тетігі, сондай-ақ осы тетік шеңберінде іске асырылатын жобалардың мониторингі Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 31 желтоқсандағы № 1060 Қаулысымен бекітілген «Бизнестің жол картасы-2025» бизнесті қолдау мен дамытудың мемлекеттік бағдарламасы шеңберінде кредиттер бойынша кепілдік беру қағидаларымен регламенттеледі.


Бағдарламаны іске асыру

2022 жылғы 01 сәуірдегі жағдай бойынша өңірлер бойынша қол қойылған субсидиялау жобалары туралы ақпарат:

Аймақ

Жобалар саны

Несие сомасы, млн. теңге

Ақмола облысы

66

26 809

Ақтөбе облысы

65

23 963

Алматы облысы

65

92 735

Атырау облысы

29

12 530

Шығыс Қазақстан облысы

51

35 653

Алматы қ.

107

163 293

Нұр-сұлтан қ.

65

77 883

Шымкент қ.

74

73 961

Жамбыл облысы

41

48 013

Батыс Қазақстан облысы

44

21 239

Қарағанды облысы

44

52 206

Қостанай облысы

65

29 809

Қызылорда облысы

33

3 969

Маңғыстау облысы

53

17 927

Павлодар облысы

39

11 071

Солтүстік Қазақстан облысы

46

33 660

Түркістан облысы

47

25 222

Жиыны:

934

749 942

Бағдарламаны іске асыру шеңберінде субсидиялар беру нәтижелері туралы толығырақ ақпаратты Даму сайтынан алуға болады https://damu.kz/poleznaya-informatsiya/reports/seconomy/spredictive/

2022 жылғы 01 сәуірдегі жағдай бойынша өңірлер бөлінісінде кепілдік беру бойынша қол қойылған жоба бойынша ақпарат:

Аймақ

Жобалар саны

Кредит сомасы, млн. теңге

Кепілдік сомасы млн. теңге

Нұр-сұлтан қ.

37

11 854

5 285

Алматы қ.

21

12 174

4 509

Ақмола облысы

27

9 117

4 146

Ақтөбе облысы

37

11 486

5 215

Алматы облысы

21

12 028

5 742

Атырау облысы

11

2 776

1 021

ШҚО

18

1 857

818

Жамбыл облысы

20

3 040

1 257

БҚО

11

887

421

Қарағанды облысы

19

2 183

1 038

Қостанай облысы

38

7 461

3 300

Қызылорда облысы

17

2 074

854

Маңғыстау облысы

32

3 864

1 686

Павлодар облысы

26

7 387

2 902

СҚО

27

6 102

2 858

Түркістан облысы

13

5 146

2 184

Шымкент қ.

17

4 921

1 978

Жиыны:

394

104 399

45 231

Бағдарламаны іске асыру шеңберінде кепілдіктер беру нәтижелері туралы толығырақ ақпаратты Даму сайтынан алуға болады https://damu.kz/poleznaya-informatsiya/reports/seconomy/guarantee/

Нормативтік құқықтық актілер

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 31 желтоқсандағы № 1060 Қаулысымен бекітілген "Бизнестің жол картасы-2025" бизнесті қолдау мен дамытудың мемлекеттік бағдарламасы шеңберінде кредиттер бойынша кепілдік беру қағидалары.

Барлық бағдарламалар

іс-шаралар
күнтізбесі

?

Іздегеніңізді
таппадыңыз ба?

  • Официальный сайт Первого Президента Республики Казахстан - Елбасы Нурсултана Назарбаева
  • Официальный сайт Президента Республики Казахстан
  • Парламент Республики Казахстан
  • Официальный информационный ресурс Премьер-Министра Республики Казахстан
  • Министерство индустрии и инфраструктурного развития Республики Казахстан
  • Қазақстан Республикасының тұңғыш президенті - Елбасы кітапханасы
  • Қазақ тілінің қолданылу аясын кеңейтуге бағытталған электронды ресурстар
  • Казахстанский центр индустрии и экспорта